Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Haiku


THE MEMORY ROOM OF OUR IDENTITY: OUR MUSEUMS (2013-1015)
2013-1-ES1-COM06-72443-8
EXPERIMENTAL SCHOOL OF THE UNIVERSITY OF ATHENS

Haiku  

mural entitled “Haiku”  represents equations or, in other words, the forms that the straight line can assume in Analytic Geometry*. This title, Haiku**, was given because equations simulate ideograms whose interpretation is approached through the universal language of Mathematics rendering lingual mediation unnecessary.

Mathematics consists a connecting language code, a lingua universalis in the multicultural composition of the group of students who come from at least four different national origins.
Moreover, Mathematics consists a long-term love on a personal level just as fervently I fell in love with the tin-glazed azulejos***  in November 2013 in the sunny provinces of Extremadura and Andalusia. This school trip to Spain apart from the typical educational gain, it also gave me a great cultural and creative boost.

Returning to Greece the first impulse I followed was not only to collect information and material for the magic I had encountered but mainly to learn the art of creating  azulejos or at least the technique of making ceramic tiles. Drawn by eagerness to realize something ambitious for my own standards, ignorance and lack of knowledge transformed every step of the creative process into a dynamic and at times a hard lesson.

The location of the work was chosen before the sketch, that is the school where I studied for 12 whole years, a school that it shaped me and offered me space, both literally and metaphorically, for one more life experiment.

At the same time, I aspire this specific artwork that is placed in the yard of a school to imply that there is space and time for what is called Art, anywhere. 

Chloe Pare-Anastasiadou, 3rd grade Senior High School, 2014

Analytic Geometry is the study of geometry that considers space a vector space, or in more simplified terms, it is the study that integrates all elements into a coordinate system. 

** Haiku is a very short Japanese form of poetry which was developed in the 16th century. Traditionally, it consists of three groups of 5, 7, 5 syllables contained in three verses for emphasis or in one separated with spaces. Its reading is composed on the suspension of the language and not its causing.   

*** Azulejos is the Spanish or Portuguese with Arabic influences painted in tin-glazed ceramic tilework. It is used to line and decorate walls and facades or even ceilings and floors of houses, churches, mansions and palaces. Its name is derived by the Arabic word al – zulayj which means “polished stone”. The art of azulejos was transferred to Spain from Portugal by the North African Moors in the 14th century.

Τα Μαθηματικά συναντούν την τέχνη των σεβιλλιάνικών Azulejos: 1η συνάντηση εργασίας του προγράμματος Comenius (Villafranca de los Barros, Εστρεμαδούρα - Ισπανίας, 3-10/11/13)

Haiku

Το επιτοίχιο έργο «haiku» αναπαριστά τις εξισώσεις ή αλλιώς τις μορφές που μπορεί να έχει η ευθεία στην Αναλυτική Γεωμετρία*. Ο τίτλος του έργου Χαϊκού**, δόθηκε, διότι οι εξισώσεις προσομοιάζουν με ιδεογράμματα των οποίων η απόπειρα ερμηνείας προσεγγίζεται με την καθολική γλώσσα του κλάδου των Μαθηματικών, χωρίς να είναι απαραίτητη η γλωσσική διαμεσολάβηση για την κατανόησή τους.

Τα Μαθηματικά αποτελούν ένα συνδετικό γλωσσικό κώδικα, μία lingua universalis στην πολυπολιτισμική σύνθεση της ομάδας των μαθητών με τις τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικές εθνικές καταβολές.

Επιπλέον, τα μαθηματικά αποτελούν μια μακροχρόνια αγάπη σε προσωπικό επίπεδο, όπως κεραυνοβόλα ερωτεύτηκα τα σμαλτωμένα αθουλέχος*** το Νοέμβρη του 2013 στις ηλιόλουστες επαρχίες της Εστρεμαδούρα και της Ανδαλουσίας. Το ταξίδι αυτό στην Ισπανία εκτός από το τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο μού έδωσε και μία γενναία δόση πολιτισμικής και δημιουργικής ώθησης. 

Επιστρέφοντας στην Αθήνα, η πρώτη παρόρμηση που ακολούθησα, δεν ήταν μονάχα να συλλέξω πληροφορίες και υλικό για τη μαγεία που αντίκρισα, αλλά κυρίως να μάθω την τεχνική της κατασκευής των αθουλέχος, ή έστω των κεραμικών πλακιδίων. Παρασυρμένη από όρεξη να πραγματοποιήσω κάτι φιλόδοξο για τα δεδομένα μου, η άγνοια και η αμάθεια μετέτρεψαν κάθε κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας σε δυναμικό και ενίοτε πολύ σκληρό μάθημα.

Η τοποθεσία του έργου επελέγη πριν το σχέδιο, ήτοι το σχολείο που φοίτησα 12 ολάκερα χρόνια, ένα σχολείο που τόσο με διαμόρφωσε, και που μου προσέφερε χώρο, κυριολεκτικά και μεταφορικά για ένα ακόμη πείραμα ζωής.
Παράλληλα, ευελπιστώ το εικαστικό αυτό έργο που τοποθετείται στον αύλειο χώρο ενός σχολείου να υπαινίσσεται ότι υπάρχει χώρος και χρόνος γι’ αυτό που ονομάζεται Τέχνη, οπουδήποτε.

Χλόη Παρέ – Αναστασιάδου, Γ΄ Λυκείου, 2014

* Αναλυτική γεωμετρία είναι το είδος της  γεωμετρίας  που θεωρεί το γεωμετρικό χώρο διανυσματικό χώρο, ή απλοποιημένα, που εντάσσει όλα τα στοιχεία σε ένα σύστημα συντεταγμένων.

** Το haiku είναι τρίστιχη ιαπωνική επιγραμματική ποιητική φόρμα που εμφανίσθηκε το 16ο αιώνα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Η ανάγνωσή του συνίσταται στην αιώρηση της γλώσσας και όχι στην πρόκλησή της.

*** Azulejos ονομάζονται τα πορτογαλικής ή ισπανικής προέλευσης,  με αραβικές διακοσμητικές επιρροές, ζωγραφισμένα και σμαλτωμένα κεραμικά πλακάκια. Χρησιμοποιούνται για την επένδυση και διακόσμηση τοίχων και προσόψεων ή και οροφών και δαπέδων σπιτιών, εκκλησιών, επαύλεων και ανακτόρων. Η ονομασία είναι αραβικής προέλευσης από τη λέξη al – zulayj, που σημαίνει «γυαλισμένη πέτρα». Η τέχνη των αθουλέχος μεταφέρθηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία από τους Μαυριτανούς της Βόρειας Αφρικής κατά το 14ο αιώνα.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου